.

Sustin proiectul ShoeBox

ShoeBox.ro - Cadoul din cutia de pantofi. Participa si tu!

Personaje literare emblematice pentru optimism

 REMI(în romanul Singur pe lume de Hector Mallot:"Nu mai eram singur pe lume.Aveam un scop în viață: să fiu util și să fac plăcere celor pe care-i iubeam și care mă iubeau la rândul lor.În fața mea se deschidea o lume nouă.Mi-am amintit de Vitalis și mi-am spus și eu ÎNAINTE." ; " Ești întotdeauna recompensat când faci bine".

TOM JONES(în romanul omonim al lui Henry Fielding)

POLLYANA(de Eleanor H. Porter),publicată pentru prima dată în 1913 și devenită între timp un clasic al literaturii pentru copii.Cartea a introdus în vocabularul limbii engleze termenul "pollyana",care desemnează o persoană optimistă,binevoitoare și generoasă.În contradicție cu esența cărții,cuvântul a ajuns să definească totodată un optimism naiv,care,în ciuda evidenței,se așteaptă ca toți ceilalți să se poarte cuviincios.

HEIDI(în romanul Johanei Spyri)

PROFESORUL PANGLOSS(Canadide,de Voltaire)

DON QUIJOTE(în romanul omonim al lui Cervantes)

BEATRICE(în Mult zgomot pentru nimic,de William Shackespeare):"O stea dănțuia,sub ea m-am născut...mama plângea,dar eu am râs."

DOMNUL MICAWBER(în David Coperfield,de Charles Dikens:"Știu când veneam acasă,la cină,șiroindde lacrimi și declarând că nu-l mai așteaptă nimic de acum,decât închisoarea,și cum se ducea la culcare calculând cât l-ar costa să pună bovindouri la casă ;în caz că ar apărea ceva;-aceasta fiind expresia lui preferată"

SCARLET O'HARA(în Pe aripile vântului de Margaret Mitchell):" La urma urmelor,și mâine e o zi "


CĂRȚILE nu pot fi răpuse prin foc.Oamenii mor,dar cărțile nu pier niciodată.Nici un om și nici o forță nu poate distruge amintirile...În acest război,se știe,cărțile sunt arme.Și vouă vă revine îndatorirea,mereu,de a le transforma în arme pentru libertatea omenirii.
                                                        FRANKLIN ROOSVELT,1882-1945,mesaj către
                                                                                       Asociația Librarilor din America,6 mai 1942
                                                          

Related Posts with Thumbnails

Live Traffic Feed

Glob