.

Sustin proiectul ShoeBox

ShoeBox.ro - Cadoul din cutia de pantofi. Participa si tu!

Nu-mi dati ochelari, nu ?

Am sters deja de vreo patru ori primul rand scris. Mi se intampla de putine ori sa nu stiu cum sa incep. Cica imi zice in voce interioara ( a e-ului :)) ) : Zi din prima ! Asa o sa fac.

De mult timp ma cam supara o durere a ochilor. Nu una puternica. Ceva gen picatura care despica muntele. Eu fiind cam ipohondru, gata sa imi fac control la oftalmolog. Al doilea pana acum. Primul s-a intamplat la varsta de 7 ani cred. Imi trebuia pentru karate o fisa/adeverinta cum ca vad bine. Ma duc eu acolo si ma asez pe un scaunel. Sta Rares ce sta si incepe sa balangane din picioare. Ceva il deranja. Cum adica sa poarte ochelari? Subit incep sa plang. Plans,plans nu periuta de dinti. Mami langa mine, dn dr. tot la fel. Eu : "NU vreau ochelaari ! ". Pana la urma este convins Rares sa se puna in fata unor aparate necunoscute pentru el la ora aceea. Ii  face doamna doctor tot felul de teste, il pune la aparate la care "vedeai case". In fine.... nu s-a ales Rares cu ochelari. A putut sa mance fericit o mare gogoasa.

 Merge "fratili" vostru acum cateva (pentru tot articolul apasati Aflati mai multe sau titlul)
saptamani, cu 10 ani mai mare decat in situatia precedenta. Cred ca mai merg si peste 10 ani. Din decada in decada. De data asta am mers cu tati. Alti bani alta distractie. Eram programati la ora 15:00. Ma stiti doar ca sunt un tip punctual. De data asta am venit chiar mai devreme cu 10 minute. Stateam amandoi in picioare scaunele de asteptare erau toate ocupate., ne uitam cu un ochi la modelele de ochelari aranjate frumos in vitrine si usa de la cabinetul dr-ului unde trebuia sa intram. Trece un minut, trec doua. Dupa cinci minute incepeam sa ma enervez. Sunt impulsiv de rabdator daca ma intelegeti. :)))).  Rabdarea nosastra incepea sa se piarda in pofida durerii de picioare ce ne cuprindea pe amandoi. In fine "dupa asteptari seculare care au durat 30 de ani" intram in cabinet.

Dr 1-Cum te cheama?
Rares- Rares.
Dr 1-Hai, uite.Pune barbia aici si te uiti in aparat.
     Se uita Rares,vede puncticele, o campie,....balamuc.
Rares- Da...deci vad o campie, niste lumini..
Dr 1- Nu nu ca nu trebuie sa spui ce vezi
Rares- A .ma scuzati.
     Sta ce sta dumneaei si spune niste date ce avau legatura cu ochii mei.....ravanghealaa
Rares- E bine sau ?
Dr 1- Hai uite..treci si la aparatul asta. Vezi ca o sa vina un fel de jet. Sa nu te sperii.
Rares- Sigur
       Nu stiu ce "un fel de jet" era ala dar mi-a dat de mi-a julit felinaru'. Mai intai dreptul a incpeut sa-mi lacrimeze apoi si stangul. Ma si usturau. Mi-a trecut repde.

Dr 2- Hai vin-o si la mine. Uite stai aici si te uiti prin astea.
      In fata mea la o departare considerabila era un tabel cu litere. Am impresia ca s-a schimbat ceea ce vedeam sau ..nu mai stiu exact dar mi-a aparut in fata un patrat, dreptungi impartit in doua : partea stanga rosie si cealalta verde (sau invers).

Dr 1-Care e mai accentuata ?
Rares- Verde
Dr 1 - Dar acum ?
Rares- Daca v-as spune ca si rosu si verde au aceeasi intensitate ar merge ?
Dr 1- da ..

Dr 2- Bun acum hai ..uite-te la asta ( imi da un pliant cu scris din ce in ce mai mic..tot pe randuri structurat)
     Eu ma uitam asa la fizionmia doamnei doctor. Imi era teama sa nu imi dea ochelari...
Rares- Sa stiti ca vad si pe cel mai de jos rand...Daca vrei va citesc . :) :)
Dr 2 - Nu e nevoie,( si imi pune niste lentile pe ochi). Cu care vezi mai bine ? Cu astea sau astea ?
Rares- Sa stiti ca eu vad bine oricum..adica vad bine cu lentila...imi mareste parca. Tot la fel de clar
Dr 2- Dar cu asta ? Cu asta cum e ? Mai bine ?
Rares- E mai bine ce sa va spun...mareste imaginea intradevar
    Stau ce stau :
Rares- Nu-mi dati ochelari, nu ?
Dr 2- E ..nu stim sigur..mai avem un pic.
     In fine...sunt eu supus unor teste asemanatoare si mai am o conversatie cu doamna dr in care ii explicam tipul de durere pe care o am dupa care ma roaga sa ma intind sa imi puna niste picaturi in ochi. Lacrimez instantaneu, mi se taie complet firul pentru cateva secunde. Eram orbete. Nu vedeam nimic. Ma usturau ochii. Daca e sa ma intrebi cum vedea Rocky "The Italian Stallion" dupa un meci, va spun sigur sigur ca asa vedea...numai patratele, luminite, curcubee. Ma sterg la ochi cu mana si observ ca imi ramane o pata pe mana de culuarea rivanolului. Nu bag de seama.

Dr 2 - Domnule Cojocaru, biatul nu are nimic.

Plecam totul frumos dar ceva parca mi se parea ciudat. Centrul optic la care am facut consultatia nu este departe de blocul meu dar in mica distanta toti oamenii se uitau ciudat la mine.

Tata- Fetele astea sunt cu tine in liceu ?
Rares- Nu le-am vazut in viata mea. De ce?
Tata- Pai toate se uitau la tine..si nu stiam de ce...
Rares- A...lasa ma ca asta e la ordinea zilei :)) ( intre noi fie vorba)
Tata- Ma... :| ce-ai la ochi
Rares- Ce-am  ? dupa care incepe sa rada :| .
Tata : =)) pai tu stii ce-ai la ochi ? Zici esti fardat.
     Picaturile din smecleu imi patasera pleopele un pic obrajii si cearcanele. Mi-am ridicat fularul mai pe ochi si am continuat sa merg. Una peste alta nu m-am ales cu ochelari. El da. ! :)) . Era comic uneori cand mai citea din ziar cu lupa de la timbre =))). Il vedeam ca pe detectivu' lu peste cu lupa aia peste ziar. Despre lupa si despre timbre va zic mai multe cu alta ocazie. Deci da..imi place asta cu filatelia.

P.S. Si Omul Simplu a fost la un control. El mi-a dat sugestia sa scriu. Daca-l rugati poate o face si el :)))

Ma inclin. Voie buna.

Related Posts with Thumbnails

Live Traffic Feed

Glob