Despre siguranță
Nu toate schiurile sunt la fel. Unele sunt lungi, altele sunt puțin mai scurte. Unele au rigiditatea mai crescută, iar altele, dimensiunea la mijloc mai mare sau mai mică de 72 mm. Cu toate astea, frânarea se face în același fel.
Chit că ești începător în ale schiatului, ori ai ajuns la un nivel destul de avansat, frânarea pe schiuri ține numai de tehnica dobândită în timp și prin antrenamente susținute. În primă instanță începi cu o îmbrățișare a paritei, apo încerci plugul. Următorul pas este schimbarea direcției cu schiurile în paralel..te va ajuta mult când o să vrei să te oprești brusc și într-o distanță mult mai mică. Ajungi să fii profesionist și să poți manevra toate schiurile, oprindu-te când vrei tu pe partie, ai controlul proprilor mișcări, deci te poți numi "independent".
De ce nu sunt anvelopele ca schiurile?
Când vine vobra despre anvelope, aici nu mai ține de cât de experimentat este șoferul, cât de vigilent este, sau cât de prudent conduce. Când ceva neașteptat îți iese în față, distante de câțiva metri pot face diferența între viață și....
...da, moarte (a ta, a mea, sau a celor din jur)
Am stat să ma gândesc la toate astea în urma discuției cu Răzvan Diaconu de la Michelin Romania și trebuie să mărturisesc că noi nu o ducem prea bine din acest punct de vedere. Țara noastră este pe un făgaș ascendent în ceea ce privește accidentele rutiere, iar dacă asta nu era de ajuns, am fost uimit să aflu că mai există șoferi care nu știu diferențele pe care le pot face la un moment dat niște cauciucuri bune de iarnă (sau de vară, vara)
Deși îți pui schiurile în picioare doar când este zăpadă, cauciucurile de iarnă ar trebui să fie prezente oricând temperatura scade sub 7°C. Contrar opiniei generale, anvelopele de iarnă nu se uzează mai repede decât cele de vară. De exemplu, pe o șosea umedă cu temperatură sub 7°C, o anvelopă de iarnă reduce distanța de frânare cu 6 m, iar în condiții de zăpadă, cu până la 31 m. (!)
Cine vrea să audă, aude, iar cine nu...poate să citească.
Sunt de părere că toată lumea trebuie să fie informată cu privire la riscurile cărora se supun/ne supun folosind anvelope all seasons, sau mai rau, de vară pe timp de iarnă.
Pe schiuri e mai simplu, pe șosea...
Câteva zile a fost foarte multă ceață în Păltiniș, iar schiatul era destul de dificil. Nu sunt pârtii atât de grele, cu multe grade înclinație, dar pe munte nenorocirea nu e decât la un pas distanță. Acum ești pe schiuri, iar în secunda următoare poți să nimerești în pădurea de lângă pârtie și să te alegi cu niște fracturi de toată frumusețea.
Eu nu am pățit nimic și mă bucur că nu am fost pus în situația de a apăsa butonul S.O.S. al noii aplicații Vodafone în parteneriat cu cei de la Salvamont. Odată cerut ajutorul, salvamontiștii vor ști exact unde te afli, folosindu-se de coordonatele GPS. Ea vine și cu alte informații utile ce te-ar putea interesa înainte: starea vremii, condițiile pârtiei, informații cazare. Aplicația o găsiți pe Google Play, dar mi-aș dori să apară și pentru iOS.
*Photo
#schiem, a fost prima tabără de schi pentru bloggeri organizată de Arena Platos cu susținerea Sony, Vodafone, Michelin, Staropramen, Ford, Perla Păltinișului și Buonavista.
Chit că ești începător în ale schiatului, ori ai ajuns la un nivel destul de avansat, frânarea pe schiuri ține numai de tehnica dobândită în timp și prin antrenamente susținute. În primă instanță începi cu o îmbrățișare a paritei, apo încerci plugul. Următorul pas este schimbarea direcției cu schiurile în paralel..te va ajuta mult când o să vrei să te oprești brusc și într-o distanță mult mai mică. Ajungi să fii profesionist și să poți manevra toate schiurile, oprindu-te când vrei tu pe partie, ai controlul proprilor mișcări, deci te poți numi "independent".
De ce nu sunt anvelopele ca schiurile?
Când vine vobra despre anvelope, aici nu mai ține de cât de experimentat este șoferul, cât de vigilent este, sau cât de prudent conduce. Când ceva neașteptat îți iese în față, distante de câțiva metri pot face diferența între viață și....
...da, moarte (a ta, a mea, sau a celor din jur)
Am stat să ma gândesc la toate astea în urma discuției cu Răzvan Diaconu de la Michelin Romania și trebuie să mărturisesc că noi nu o ducem prea bine din acest punct de vedere. Țara noastră este pe un făgaș ascendent în ceea ce privește accidentele rutiere, iar dacă asta nu era de ajuns, am fost uimit să aflu că mai există șoferi care nu știu diferențele pe care le pot face la un moment dat niște cauciucuri bune de iarnă (sau de vară, vara)
Photo |
Cine vrea să audă, aude, iar cine nu...poate să citească.
Sunt de părere că toată lumea trebuie să fie informată cu privire la riscurile cărora se supun/ne supun folosind anvelope all seasons, sau mai rau, de vară pe timp de iarnă.
Pe schiuri e mai simplu, pe șosea...
Rares Cojocaru, juniorul trupei, stie cum e sa schiezi prin padure. Chiar daca acolo nu este partie. [sursa]
Câteva zile a fost foarte multă ceață în Păltiniș, iar schiatul era destul de dificil. Nu sunt pârtii atât de grele, cu multe grade înclinație, dar pe munte nenorocirea nu e decât la un pas distanță. Acum ești pe schiuri, iar în secunda următoare poți să nimerești în pădurea de lângă pârtie și să te alegi cu niște fracturi de toată frumusețea.
Eu nu am pățit nimic și mă bucur că nu am fost pus în situația de a apăsa butonul S.O.S. al noii aplicații Vodafone în parteneriat cu cei de la Salvamont. Odată cerut ajutorul, salvamontiștii vor ști exact unde te afli, folosindu-se de coordonatele GPS. Ea vine și cu alte informații utile ce te-ar putea interesa înainte: starea vremii, condițiile pârtiei, informații cazare. Aplicația o găsiți pe Google Play, dar mi-aș dori să apară și pentru iOS.
*Photo
#schiem, a fost prima tabără de schi pentru bloggeri organizată de Arena Platos cu susținerea Sony, Vodafone, Michelin, Staropramen, Ford, Perla Păltinișului și Buonavista.