.

Sustin proiectul ShoeBox

ShoeBox.ro - Cadoul din cutia de pantofi. Participa si tu!

Sanitarul Priceput

Mai fac un efort să scriu după ce am avut o zi lungă...și încă nu s-a terminat.

De dimineață am participat la etapa județeană a concursului Sanitarii Pricepuți,susținut de Crucea Roșie, cu echipa Colegiului National Elena Cuza Craiova,concurs desfășurat la Liceul Lia,la care am caștigat premiul II.Ca să vă lamuresc,concursul se bazează pe cunoștințele de prim ajutor pe care le poți acorda într-o situație delicată unei vicitime,în compania altor 4 persoane-ce fac și ele la rândul lor parte din echipaj-.

Ce trebuia să urmarim la proba practică(cea teoretică=10 întrebari)
-Stabilirea diagnosticului și a gravității cazului.
-Controlul funcțiilor vitale:conștiență,repirație,puls.Evaluarea generală a accidentatului.
-Comunicarea rezultatului evaluării șefului de echipă.
-Anunțarea ambulanței și a altor servicii după caz.
-Manevrele de acordarea primului ajutor.
-Transport.
-Supravegherean continuă a funcțiilor vitale:conștiență puls respirații.
-Asigurarea suportului psihologic.

Și acum că am trecut de introducere,să vă povestesc ce s-a întamplat...


La proba teoretică,înafară de o întrebare pusă greșit,la care și corectatul făcut tot greșit,să spun că nu aveam scuză pentru cele 2 greșeli facute.Întrebarea suna așa.Unde trebuie făcut masajul cardiac? A)La jumătatea pieptului B) 1 cm deasupra apendicelui xifoid C) 3 cm sub apendicele xifoid.Noi am luat răspunul B,care este și corect și LOGIC...în orice spital vă duceti acela este punctul de reper,dar s-a găsit Prohasca( un prof. din comisie) să nu ne valideze răspunsul.Cică era răspunsul A....După ce l-am ascultat si pe Ionuț(îndrumatorul nostru pe lângă stimata doamnă.Profesor) și gândindu-te logic este IMPOSIBIL să faci masaj cardiac la mijlocul pieptului.Acolo sunt traheele,plamânii...cum să faci așa ceva.???

Să vă spun eu tehnica masajului cardiac extern și trage-ți voi concluzia: 

 Cu victima asezata pe spate pe un plan dur se localizeaza punctul de compresie situat în partea inferioara a sternului. Degetul inelar merge de-a lungul rebordului costal pâna la apendicele xifoid (locul de întâlnire a coastelor). La acest nivel lânga acest deget se aseaza alte doua degete, respectiv degetul mijlociu si cel aratator, dupa care asezam podul palmei celeilalte mâini, tangent la cele doua degete plasate pe piept, aceasta este locul în care trebuie facute compresiunile toracice.





Acum vin și spun...UNDE SĂ FACI PE MIJLOCUL PIEPTULUI  ???..îl nenorocești pe bietul om..

P-Ești tu doctor?
Subsemnatul-Nu..dar mama este doctor și am o oarecare pregatire î...( nu am apucat sa termin)
P.-Așa scrie in manual...:-w


La proba practică am intrat primii.Vă spun pe larg cazul cu care ne-am confruntat(evident după ce am stabilit diagnostiul din ,,poveste,,):Copil clasa aIII-a împins într-un geam. Hemoragie arteriala gât partea stângă,plagă cu hemoragie masivă antebraț drept cu tot cu corp străin...pericol de hemoragie internă.Victima după 7-8 minute intră În stop cardio-respirator(nu are puls,nu respiră).Dipă ce a intrat în stop caridac,am aplicat manevrele de resucitare asupra unui manechin....Sfârșitul probei(după 10 minute)..Suntem felicitați pentru ce am reușit,dar ni se atrage atenția și suntem chiar depunctați pe o PORCĂRIE(DOAR parerea mea)...unde și eu și restul lumii credem că nu ar fi trebuit fi penalizași.Ghici de cine?..MDa. ...p...Obiecțiile au fost la masajul caridac(resuscitare)....nu am ținut mâna bine a doua tura a resucitării.(asta posibil..hai treacă de la mine,deși nu a fost așa..).Motivul care m-a indignat a fost faptul că mi s-a reproșat(eu am făcut masajul cardiac) că fiind copil de cls a III-a ,trebuia ca pieptul manechinului să se deformeze 1-2 cm...eu cică făcând 5 cm...PRIETENEEE!!!!!...Du-te la spital.Ia-te de mână cu AI care face practica la Urgențe.Încearcă tu să faci masaj cardiac la o persoană în carne și oase,și dacă reușești să apeși 5 cm pe piept l  înseamnă că știința îți oferă Premiul Nobel..Este IMPOSIBIL să apeși 5 cm pe un pacient.DE CE sunt eu de vină că manechinul nu era în regulă???.Eu am spus :Am aplicat masaj compresiv adaptat manechinului,deoarece forța exercitată de manechin mă împiedica să..... iar nu am apucat să termin.:Suntem la ora de fizică?În manual cât scrie ??(erau smecheri .:D..smilee. )....marog..O greșeală care ne-o asumăm dar care a facut-o toată lumea este transpotul victimei.Nu am mai avut timp....Ca veste bună,noi am fost printre singurele echipaje la care nu le-a murit victima..AA..am mai fost depunctați și la faptul că atunci când ne-am mutat la manechin,nu a rămas cineva să apase pe hemoragia de la gât.Una peste alta,am scos la proba practică 42,5 pct.din 50,iar la teoretic 8 parcă//sau 7 ...crede-mă că nu mai țin minte..


Au fost și mici incidente...am vurt să descalificam echipa Lic Tudor Arghezi(care a și câștigat până la urmă-pe drept,pe nedrept,au câștigat-) pentru faptul ca nu au dat dovadă de fairplay,ne-au agasat,au fost stresanți încercând să mătrășească proba practică prin aflarea cazului(ei fiind printre ultimii)....Ehee..a încput o discutie foarte elengantă între mine,AI. și Președinte/Director ce o fi fost de la Crucea Roșie Dolj...Doamna Vintilă. .

După ce i-am explicat ce aveam de spus,am primit răspunsul Dar le-ați dat???..Eu am rămas stupefiat de așa întrebare.NU NUUUU...Nu se pune așa problema..Dacă le-am fi dat ce ar fi urmat?Noi nu eram astfel complici?Nu urmam să fim depunctați ???? Tentativa nu se pedepsește??..I-am raspuns.Daa..o sunau pe Oana(fostă colega a unora din echipajul celor de la Arghezi) să o întrebe de sănătate...nu se mai văzuseră de muult..de azi dimineață .Dn Vintilă: :-??..mai ști..Eu-Siguur..o sunau să o întrebe dacă poartă 45 la picior...=)) în orice caz...măcar FUN să fie..AI nu mai putea :)) ...a intervenit și el..dar .nimic..mărog...

A urmat premierea.CLASAMENT:
-Locul 1-Lic.Teoretic Tudor Arghezi.(doar cu 2 pct mai mult decât noi,acele pcte de care vorbeam la început,luate aiurea)
-Locul 2-C.N.Elena Cuza
Locul 3-C.N. Carol I și Frații Buzești (egalitate de pct)
 Locurile de mai jos irelevante ...pctj mic..+ decedarea pacientului..

P.S.1 Ne-au oferit ăștia o excursie marți-primelor 3 locuri-.
P.S 2 Stimă și respect "Doctorului" ce tratează nu doar prin medicamente dar si prin vorbe(ai toată stima și admirația mea pentru efortul depus și pentru "umbrela magică"
P.S.3 Mulțumesc echipajului:lu' Șefa,Oana, lui Roxana,lui Alina,lui Daniela,lui Denisa ,DAR nu în ultimul rând lui VALI pentru sârguința pe care a depus-o și pentru faptul ca ne-a lăsat să-l "ferchezuim".

P.S.4. Încă nu am pozele din concurs.Le voi posta cât de curând într-un nou post...
P.S 5. HEEE HEE  celor ce au deținut supremația în concurs până acum,și s-au clasat mereu înaintea noastră

Related Posts with Thumbnails

Live Traffic Feed

Glob